Paulina Styś-Nowak dnia 2017/06/05

FIT Kotlety mielone z groszkiem

Obiad bez mięcha to nie obiad? Spoko! Mam na to radę. Mielone smażone na grillowanej patelni na bardzo małej ilości tłuszczu. W takich lekkich kotletach mielonych konieczne jest pominięcie panierki z bułki tartej, która to "pije" tłuszcz jak gąbka. I to głównie przez to tradycyjny mielony sprawia, że dupka rośnie :)

Tak więc jeśli macie w domu delikwentów, którzy nie mogą patrzeć na obiad bez mięsa to nic straconego! Dla nich też jest ratunek :) Spróbujcie tylko tego przepisu. Można go dowolnie modyfikować, np. pominąć groszek, dodać suszone pomidory, ulubione zioła itd. itp.


Składniki na 4 porcje (8 kotletów):

  • Ok. 600g piersi z indyka
  • Średnia bułka razowa lub grahamka (ok. 60g)
  • Jajko
  • 6 łyżek zielonego groszku mrożonego
  • Łyżka oleju rzepakowego lub kokosowego
  • Sól, pieprz, ostra i słodka papryka


Sposób przygotowania:

  • Bułkę namocz w mleku przez kilka godzin.
  • Mięso zmiel, dodaj odciśniętą bułkę, jajko i przyprawy - dokładnie wymieszaj.
  • Dodaj groszek i jeszcze raz wymieszaj. 
  • Formuj kotlety i smaż z dwóch stron na patelni do grillowania natłuszczonej łyżką oleju (smaż po 5 minut z każdej strony, nie obracaj co chwila).


Wartość odżywcza porcji (2 sztuk) kotletów mielonych z groszkiem:

  • Energia: 226 kcal
  • Białko: 36 g
  • Tłuszcz: 5 g
  • Węglowodany: 8,5 g
  • Błonnik pokarmowy: 1 g


Kotlety mielone z groszkiem są dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: magnezu, cynku;
  • Witamin: B2, B6, B12, PP;

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

13 komentarzy:

  1. A to w końcu można łączyć strączkowe z mięsem? Bo kotlecik super wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, że tu białko i tu białko i gorsza przyswajalność...itp, tak się człowiek naczyta i potem głupieje. Ale rozumiem, że można, więc robię :)

      Usuń
  2. Pyszne mięsko! Robię podobne, tylko że zapiekam w piekarniku i zamiast groszku dodaję startą marchewkę i cukinię.
    Z tego przepisu na pewno wypróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam problem, wręcz nienawidzę mielonego mięsa z indyka. Mielone z kurczaka smakuje dla mnie tak samo jak zwykle kotlety z piersi. Czy można jakoś odbiec od tego "charakterystycznego" smaku? Czy można je jakoś zmieszać żeby jednak mielone było zdrowsze od tego z Wieprza, a jednocześnie miało 'inny' smak?

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dobre kotleciki, dzisiaj mieliśmy na obiad. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne, i na zimno równie dobrze smakują. Ostatnio nie miałam grahamki i zamiast bułki dodałam czubatą łyżkę mielonego lnu ... też pyszne tylko nie wiem jak z kalorycznością ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rozumiem, że zamiast groszku mogę dodać np.marchewkę? Mam w domu wielkiego przeciwnika zielonego groszku ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dodałam marchewki z groszkiem. Proste i przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super klopsy :)

    OdpowiedzUsuń